Prawo odstąpienia od umowy

Artykuł 1 - Prawo do odstąpienia od umowy

1: Konsument może rozwiązać umowę dotyczącą zakupu produktu w okresie do namysłu wynoszącym co najmniej 14 dni bez podania przyczyn. Przedsiębiorca może zapytać konsumenta o przyczynę odstąpienia, ale nie może go zobowiązać do podania powodu (przyczyn).

2: Okres namysłu, o którym mowa w ust. 1, rozpoczyna się w dniu następującym po otrzymaniu produktu przez konsumenta lub osobę trzecią wskazaną przez konsumenta, która nie jest przewoźnikiem, lub:

3: jeśli konsument zamówił kilka produktów w tej samej kolejności: dzień, w którym konsument lub wyznaczona przez niego osoba trzecia otrzymał ostatni produkt. Przedsiębiorca może, o ile wyraźnie poinformował o tym konsumenta przed złożeniem zamówienia, odmówić zamówienia kilku produktów o różnych terminach dostawy.

4: jeżeli dostawa produktu składa się z kilku przesyłek lub części: dzień, w którym konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia otrzymał ostatnią przesyłkę lub ostatnią część;

1: w przypadku umów o regularne dostarczanie produktów w określonym okresie: w dniu, w którym konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia otrzymał pierwszy produkt.

 

Artykuł 2 - Obowiązki konsumenta w okresie refleksji

  1. W okresie odstąpienia od umowy konsument będzie ostrożnie obchodził się z produktem i opakowaniem. Rozpakuje lub użyje produktu tylko w zakresie niezbędnym do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. Podstawową zasadą jest tutaj to, że konsument może obchodzić się z produktem i sprawdzać go tylko tak, jak mógłby to zrobić w sklepie.
  2. Konsument odpowiada wyłącznie za utratę wartości produktu, która jest wynikiem sposobu obchodzenia się z produktem wykraczającego poza dozwolony w ust. 1.
  3. Konsument nie ponosi odpowiedzialności za amortyzację produktu, jeżeli przedsiębiorca nie przekazał mu wszystkich wymaganych prawem informacji o prawie odstąpienia przed lub przy zawarciu umowy.

Artykuł 3 - Wykonywanie przez konsumenta prawa odstąpienia od umowy i jego koszty

  1. Jeśli konsument skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, zgłosi to przedsiębiorcy w okresie do namysłu za pomocą wzoru formularza odstąpienia od umowy lub w inny jednoznaczny sposób (adres na adres: Royal Christmas, Engelstilstraat 14, 9671 JH w Winschoten, Holandia, na adres: ina@royalchristmas.nl.)
  2. Jak najszybciej, ale w terminie 14 dni od dnia następnego po zgłoszeniu, o którym mowa w ust. 1, konsument zwraca produkt lub przekazuje go (upoważnionemu przedstawicielowi) przedsiębiorcy. Nie jest to konieczne, jeśli przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze produkt. Konsument w każdym przypadku przestrzegał okresu zwrotu, jeśli zwróci produkt przed upływem okresu refleksji.
  3. Konsument zwraca produkt ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami, o ile to możliwe, w oryginalnym stanie i opakowaniu oraz zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami dostarczonymi przez przedsiębiorcę.
  4. Ryzyko i ciężar dowodu prawidłowego i terminowego wykonania prawa odstąpienia spoczywa na konsumencie.
  5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu. Jeżeli przedsiębiorca nie zgłosił, że konsument ma ponieść te koszty lub jeżeli przedsiębiorca wskaże, że sam poniesie, to konsument nie musi ponosić kosztów zwrotu.
  6. W przypadku skorzystania przez konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, wszelkie dodatkowe umowy zostaną rozwiązane z mocy prawa.

 

Artykuł 4 - Obowiązki przedsiębiorcy w przypadku odstąpienia od umowy

  1. Jeżeli przedsiębiorca umożliwi odstąpienie od umowy przez konsumenta drogą elektroniczną, niezwłocznie po otrzymaniu tego zawiadomienia prześle potwierdzenie odbioru.
  2. Przedsiębiorca zwróci konsumentowi wszelkie płatności, w tym wszelkie koszty dostawy naliczone przez przedsiębiorcę za zwracany produkt, niezwłocznie, ale w ciągu 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu. O ile przedsiębiorca nie zaproponuje, że sam odbierze produkt, może poczekać ze zwrotem pieniędzy, aż otrzyma produkt lub konsument wykaże, że zwrócił produkt, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
  3. Przedsiębiorca korzysta z tego samego sposobu płatności, którego użył konsument do zwrotu, chyba że konsument wyrazi zgodę na inny sposób. Zwrot kosztów jest dla konsumenta bezpłatny.
  4. Jeżeli konsument wybrał droższy sposób dostawy niż najtańsza standardowa dostawa, przedsiębiorca nie musi zwracać dodatkowych kosztów za droższy sposób.

W przypadku zwrotów możesz skorzystać z poniższego linku:

https://www.kunstkerstboom.nl/retourneren.html

Pobierz formularz odstąpienia od umowy, kliknij tutaj

 

Już 50 milionów sprzedanych sztucznych choinek od 1936 roku!